Motor 1200

Vložené písty s válci, použito moderní těsnění.

Renovace generální opravy motorů, renovace podvozků

Generální oprava motoru je komplexní služba ke které patří profesionální a  přesná práce. K té máme blízko už jen proto, že nám veteránismus koluje krví a sami několik veteránů vlastníme a také proto, že majitel firmy vystudoval obor spalovacích motorů na ČVUT. Samozřejmostí  generální opravy je oprava hlavy motoru, včetně případné úpravy na naturál, broušení klikové hřídele, výbrus, případné zajištění výroby pístů a dalších potřebných dílů, vyúhlování ojnic, kompletní dynamické vyvážení klikového hřídele a setrvačníku.  Veliký důraz je pak kladen na zachování klasických postupů starých motorářů, včetně například dodržení černé povrchové úpravy spojovacího materiálu.

Opravujeme jakékoli motory motocyklů i automobilů a to jak předválečných tak poválečných. Specializací jsou pak motory, převodovky a rozvodovky ŠKODA, na které máme mnoho montážních přípravků a dílů, které se používaly při montáži v továrně. Všechny práce na  motoru jsou  fotodokumentovány a případné nutné  opravy pak konzultovány se zákazníkem.

Galerie obrázků

Detail modelu řízení pro Národní technické muzeum Praha. Model řízení pro Národní technické muzeum Praha. Detail řezu motoru pro Národní technické muzeum Praha. Pohled na soukolí převodovky pro Národní technické muzeum Praha. Řez motoru vyrobený pro Národní technické muzeum Praha. Řez převodovkou jako výukový model pro Národní technické muzeum Praha. Výukový model motoru pro Národní technické muzeum Praha. Blok s opracovanými dosedacími plochami válců a srovnaným povrchem - Škoda 1102. Uložení vložek do bloku s přesahem 0,15mm - Škoda 1102. Připravená sestava pečlivě zvážených ojnic a pístů - Škoda 1102. Již namontované svorníky hlavy válců a vložené těsnění - Škoda 1102. Polomotor s vloženými válci a písty - Škoda 1102. Příprava před uložením klikové hřídele - Škoda 1102. Pohled na hlavu válců kompletního polomotoru - Škoda 1102. Pohled na hotový polomotor - Škoda 1102. Pohled na nové rozvody - Škoda 1102. Pohled na olejové čerpadlo - Škoda 1102. Pohled na sestavu motoru a převodovky - Škoda 1102. I takto se dá někdy brzdit - Škoda 1102. Kompletní těhlice přední nápravy s novými svislými čepy a pouzdry - Škoda 1102. Náboj předního kola s brzdami - Škoda 1102. Nová a protočená hlavní ložiska - Škoda 1102. Nově opracovaný držák pedálu - Škoda 1102. Výroba teflonového pouzdra namísto starého bronzového - Škoda 1102. Rám připraven na montáž motoru - Škoda 1102. Opotřebované ozubení zubové spojky vstupního hřídele. Rozlámany kalený kroužek kolečka III. Připravená soukolí pro montáž do skříně převodovky. Namontovaná soukolí zatím bez vidliček. Pohled na převodovku po GO a spojkové ložisko. Pohled na převodovku po GO. Pohled do útrob vodní pumpy automobilu NASH. Nalisovaný nový náboj a připravený bronzový třecí kroužek vodní pumpy NASH. Původní vodní pumpa automobilu NASH. Vodní pumpa NASH po rekonstrukci. Výroba nového náboje tělesa vodní pumpy NASH. Excentry přední nápravy Škoda Octavia po protočení pouzder. Motor Simca před opravou. Motor Simca po opravě. Motor Land Rover před opravou. Vložené nové písty a přebroušená horní plocha bloku válců Land Rover. Kompletace motoru Land Rover. Kompletace motoru Land Rover s novým karburátorem. Hotová oprava motoru Land Rover. Kompletní go motoru Land Rover. Motor Land Rover po go. Pohled na setrvačník motoru Land Rover po go. Převoz motoru Land Rover po opravě k zákazníkovi. Původní díly z diferenciálu Škoda 1102 Tudor. Původní uložení pastorku diferenciálu Škoda 1102 Tudor. Připravený pastorek s nábojem a ložisky pro nastavení předpětí - Škoda 1102 Tudor. Pohled na původní soukolí diferenciálu Škoda 1102 Tudor. Kontrola záběru zubů na otisk tušírovací barvou diferenciálu Škoda 1102 Tudor. Pohled na diferenciál Škoda 1102 Tudor po opravě. Diferenciál Škoda 1102 po opravě. Nálezový stav motoru Škoda 1200 před opravou. Nálezový stav motoru, pohled na klikovou hřídel. Průběh opravy škoda 1200 – usazené písty s ojnicemi. Kliková hřídel přebroušená, očištěná a řádně vyvážená. Drobné opravy olejového sacího koše. Postupné sestavování motoru. Generálkovaný motor, zkoušení motoru na stolici. Převodovka Jaguar MKIV – stav před opravou. Vodící tyč řadících vidliček – viditelné poškození. Vodící tyč po opravě navařením a přebroušením nakulato. Přebroušená plocha pro gufero výstupního unášeče. Víko převodovky po opravě. Správné usazení volících a řadících vidliček. Převodovka po generální opravě. Originální palcové ložisko na výstupní hřídeli. Úprava plstěného těsnícího kroužku na gufero - přání zákazníka. Převodovka po generální opravě. Převodovka po generální opravě. Zkoušení  a nastavení správného záběru zubů rozvodovky  Škoda Felicia. Použití tušírovací barvy k dokonalému usazení záběru soukolí. Generální oprava rámu vozu Škoda 1200. Stav rámu po vyndání z vozu. Rozvodka centrální mazání. Přední část rámu před opravou. Rozvodovka a zadní náprava rámu. Rám v laku a opravený a vyvážený kardan Škody 1200. Postupné rozvádění trubek centrálního mazání a brzd. Brzdové a mazací trubky. Zadní náprava usazená na rámu. Pohled na opravený rám - usazování do vozu. Pohled na opravený rám - usazování do vozu. Převodovka Škoda Felicia stav před GO. Na první pohled chybí synchronní kroužek IV rychlosti. Další problém - prasklý náboj kola II a III rychlosti. Pohled na usazenou předlohovou hřídel a kolo zpátečky. Připravené nové součásti pro montáž. Sestavená výstupní hřídel s koly a synchrony. Zadní ložisko a gufero výstupní hřídele. Opraven mechanismus řazení. Usazená převodovka ve voze (vůz v původním stavu). Ústrojí spojkového pedálu vůz Škoda Felicia – původní stav. Vůle v uložení pedálu. Hřídel pedálu spojky. Ústrojí spojkového pedálu vůz Škoda Felicia – původní stav. Ofrézovaný a otryskaný domeček. Vyfrézovaná a vyvložkovaná pouzdra hřídele. Stav po rekonstrukci s novou hřídelí spojky.